סדנאות - קשר ותקשורת באמצעות סיפורי ילדים - פעילויות בגנים, בתי ספר ומועדוניות

סדנאות

קשר ותקשורת באמצעות סיפורי ילדים - פעילויות בגנים, בתי ספר ומועדוניות

"אמפטיה" – קשר ותקשורת באמצעות סיפורי ילדים

פעילויות בגנים, בתי ספר ומועדוניות/ צהרונים.

 רוברט פולגום כתב בספרו: "גיליתי שהחכמה אינה נמצאת על פסגתה של גבעת האוניברסיטה, אלא דווקא בארגז החול בגן הילדים.."

אמפטיה, היא הדרך לאפשר לנו להיפגש עם עצמנו, עם החלומות, הרגשות וגם הלבטים.

כל ספר, ממש כמו כל ילד, קוראים לו בשם.

כל ספר, ממש כמו כל ילד, הוא חי ונושם.

הסיפורים מהווים זרז לשיח, בו ניתן להתבונן, להקשיב, לחוות שיקוף וליהנות.

דרך הספרים ובאמצעותם –

אנחנו משוחחים, יוצרים קשר, מתחברים רגשית למה שקורה לנו בחיי היומיום – בחיים בבית, בתחום הגן, בצהרון, במועדונית....

הסיפורים הופכים לחלק מאד משמעותי בחיי הילדים ומהר מאד מתחברים גם להורים, אותם אנחנו מעדכנים במהות ותכני הפגישה שאנחנו מקיימים עם הילדים..

שעת הסיפור הוא אחד מזיכרונות הילדות המהותיים ביותר , עליו מעידים רבים מהמבוגרים שנשאלו לגבי זיכרונות ילדות .

אנחנו יודעים שסיפור הינו כלי להעביר חוויה מעשירה - 

הסיפור מאפשר דמיון ומפתח יכולות של קשב, ריכוז והבנה.

דרך ובאמצעות הסיפור אנחנו יוצרים קשר, תקשורת, אמפטיה והבנה.

 באמצעות השפה החדשה שהילד רוכש הוא מבין 2 דברים מאד מהותיים ומשמעותיים :

  1. ניתן לשוחח על הבעיות היום יומיות אתן נפגש הילד והדרך להתמודדות .
  2. ניתן לשאול ולברר כל דבר שאנו מבחינים בו ובכך ליצור תקשורת עם המבוגרים סביבנו.

 

בני אדם בתרבויות וקהילות בכל העולם, יצרו וסיפרו סיפורים, כדי לתת תקווה, הבנה, משמעות וטעם לחיים.

הסיפורים מעבירים ידע מדור לדור ומקשרים כל דור חדש למורשתו.

דרך ובאמצעות הסיפורים יכולים בני האדם להבין את עולמם.

סיפורים יכולים לעורר אסוציאציות מן החיים ולחשוף את הילדים לנושאים חדשים.

המפגש של הילד עם בעיות אנושיות המתוארות בסיפורים יכול להעשיר את הילד בניסיון חיים ולתת ביטוי לרגשות שהוא עצמו אינו מסוגל להביע.

 ב- 11 השנים האחרונות אני מקיימת פעילות שבועית רצופה במסגרת עירית רעננה, עירית נתניה, במועצה האזורית דרום-השרון, במועצה המקומית פרדסיה. קיימתי פעילויות במסגרות רבות, ביניהן, מועצת בית דגן, עירית יבנה ומרכז משפחה בכפר-סבא. ועוד מוסדות חינוך רבים, פורמליים ובלתי-פורמליים בכל רחבי הארץ לפעילויות יזומות לאירועים שונים.

אני מרצה במסגרת בית ברל את התחום שפיתחתי –

קשר ותקשורת באמצעות סיפורי ילדים.

בבעלותי סטודיו "אמפטיה", בו מתקיימות השתלמויות ופעילויות חווייתיות.

במסגרת הסטודיו ביקרו קבוצות רבות של אנשי חינוך – מפקחים, מנהלים, מורים וגננות.

הסטודיו פועל במסגרת אישור משרד החינוך והסתדרות המורים.

 כלי העבודה שלי הם :

כ- 400  ספרי ילדים, בנושאים שונים ומגוונים.

הסיפור מוקרן באמצעות מקרן ע"ג מסך,  מדיום שמאפשר התבוננות מסוג אחר. 

ההתבוננות מאפשרת חיבור לרגשות , למחשבות ולדברים שהם חלק מעולמנו.                                

המסך, הטכנולוגיה- דחקו את הספרים, אני באמצעות אותו מדיום "מחזירה"

את הספרים למקום המהותי, אליו הם שייכים.

משך הפעילות - 45 דקות , זמן מוגבל לשיחה מקיפה , הצוות, יכול להמשיך את נושאי השיחה עם הילדים וליהנות עפ"י רצונם וזמנם.

לעיתים, מצטרפת פעילות יצירתית, כהמשך לסיפור .

 בתום כל פעילות – אנחנו משאירים דף ובו מהות ותוכן הפעילות , לעיון הצוות וההורים.

 אינני עובדת לבד. לחברת "אמפטיה" מנחים ואנשי מקצוע רבים ומגוונים כולם בעלי תארים ו/או ניסיון מקצועי עשיר ומוצלח.

מקווה שהמסמך יאיר את המהות וקצת מהדרך.

אני תמיד עומדת לרשות כל גורם שמעוניין ליצור איתי קשר ואני פתוחה לכל הארה, הערה וקושיה.

אשמח תמיד להגיע לפגישה ולהציג את דרכי.

תחיה

לקבלת מידע נוסף, אתם מוזמנים למלא את פרטיכם.

שם מלא טלפון אימייל קוד אימות